John er blevet den lykkelige ejer af en flunkenes ny Kawasaki Versys.
Historien om den nye Kawasaki går egentligt helt tilbage til foråret sidste år, hvor John gik og fantaserede over en ny cykel – egentligt lidt i irritation over at den i øvrigt fine gamle Honda havde lidt problemer med at holde på strømmen som havde det med at løbe nedenud af batteriet hvis cyklen stod ubrugt hen for længe.
Den fik derfor et stører eftersyn før ferieturen i sommeren 2018 gik til Garda søen i Italien. Det gik da også rigtigt fint indtil der blev kørt et par småture omkring førnævnte sø, og lige pludseligt og så med et så gik lyset ud og Honda’en gik i stå – strømmen var igen løbet ud på vejen…..
Vi fik den juntet igang igen, men det var lidt vanskeligt for motoren kunne ikke rigtigt gå under 3000 omdrejninger, så den fortsatte tur hjem til ferielejligheden blev lidt spektakulær.
Men så langt nåede vi så ikke for da John & Honda var lige ud for den eneste Harley-Davidson bar i Lazise var det helt slut og Honda’en gav op. Vi måtte trække cyklen ind til baren hvor John skummende
af raseri blev sat i vente position, mens der blev sendt en stafet afsted til et byggemarked efter en ny akkumulator. De flinke Harley folk i baren var i øvrigt rigtigt søde og undlod at kommentere den lidt pinlige situation.
Med nyt batteri spinnede Honda’en igen og resten af ugen i Italien gik fint hvorefter turen gik til Harzen. På en tur en dag i de smukke bjerge deroppe opgav Honda’en igen ævred, og nu var det ikke pæne ting der lød fra John.
Heldigvis var der en Honda dealer i nærheden, og Honda’en blev listet i gang og nåede med nød og næppe frem til værkstedet.
Mekanikeren tog det helt afslappet og sagde at der var da bare en generator der var futtet af, for det plejede de at gøre på de modeller. Han kunne have en ny dagen efter, også kunne vi få cyklen igen i bytte for nogle hundrede Euro.
Dagen efter gik turen hjemover og Honda’en kørte som en drøm – ja ifølge John havde den aldrig gået bedre, men man kunne godt fornemme at cyklen var i Bad Standing oven på genvordighederne og den blev sat i garage ved hjemkomsten og vi hørte ikke rigtigt noget om den de kommende måneder da et byggeprojekt derefter tog al tiden.
En enkelt bemærkning hen sidst på vinteren lød dog på at der stadig var masser af strøm på batteriet så der er ingen tvivl om at fejlen var afhjulpet og at strømmen ikke mere lå og flød på gulvet til ingen nytte.
Men skaden var sket og John ville have en ny cykel NU….  Det blev så en rigtig flot og meget grøn Kawasaki Versys, med alt i antispin control og forskelige køre modes hvor man kan indstille om det skal være sportsligt, rapt eller forsigtigt samt en masse andre fine finurligheder. Alt sammen noget lidt indviklet noget at finde rundt i, og John er set flere i timer i garagen med instruktions bogen i hånden og ivrigt bladrende rundt i alle menuerne  –  nu må vi ikke håbe at han får brugt alt strømmen på batteriet så Kasakien heller ikke kan køre ved egen hjælp.
Stort tillykke til John med den fine nye cykel.